Welkom/ Bienvenue/ Bon Bini

Hallo nieuwsgierige lezer.

Ik ben Laura en ik schrijf voor mijn plezier op deze pagina's. Zo blijf je niet alleen geupdate wat betreft mijn vreemde hersenspinsels, maar word je wellicht ook uitgedaagd om na te denken over je eigen.. leven? Reacties altijd welkom.
Groetjes!


woensdag 17 november 2010

De Start

De start.. waarvan eigenlijk?
Van een blog; dat is duidelijk. Maar waarom een blog? Vind ik dat ik een hoop te melden heb?
Uhmm.. Ja, eigenlijk wel.

Dat schijnt voldoende te zijn. Iets te melden te hebben. Dus daarom begin ik vandaag.
Laat ik me eens voorstellen:

Laura is mijn voornaam, Overwijk is mijn achternaam.
Ik studeer communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam.
Woon inmiddels niet meer in Amsterdam, ik ben zo'n student die voor haar vriend is teruggegaan naar haar roots. Ik hou wel stellig vol dat ik ooit nog eens terugga naar de/een stad. :)
Ohja, ik ben twee-en-twintig. (sinds september, maar ik heb het nog niet vaak moeten zeggen, dus ik denk steeds dat ik nog een-en-twintig).

Ik ben een student. Dat houdt in dat je, volgens een van mijn professoren (maar stiekem vind ik dat soms ook), tot de elite van de maatschappij behoort. Nu wil ik er wel bij zeggen dat ik, als elitair persoon, mij in mindere mate bezig hou met de eventuele spelfouten in mijn blog. Ohja en politiek weet mij ook alleen te boeien als er spannende figuren in optreden. OF als er beslissingen worden genomen die mij op persoonlijk vlak raken. (zoals het instellen van instellingscollegeld bij een tweede master).

Vanaf nu ga ik gewoon opschrijven wat mij bezighoudt. En dan alleen als ik vind dat jullie het ook mogen weten. Misschien morgen al wel. Of vanavond.

Want straks moet ik naar de universiteit (uni) om mijn thesisvoorstel te bespreken. (eindscriptie om mijn bachelor te behalen). Mijn thesisvoorstel was namelijk onvoldoende en daar schrok ik zelf nogal van. (ik als modelstudente heb nog maar 1 keertje in mijn studentenleven een onvoldoende behaald en was daar zo van geschrokken dat ik tot diep in de nacht heb geleerd voor mijn herkansing).
Dat betekent...
dat ik vanmiddag weet of ik nóg een half jaar vertraging heb of gewoon lekker door mag met mijn huidige onderwerp. Spannend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten