Welkom/ Bienvenue/ Bon Bini

Hallo nieuwsgierige lezer.

Ik ben Laura en ik schrijf voor mijn plezier op deze pagina's. Zo blijf je niet alleen geupdate wat betreft mijn vreemde hersenspinsels, maar word je wellicht ook uitgedaagd om na te denken over je eigen.. leven? Reacties altijd welkom.
Groetjes!


vrijdag 4 februari 2011

Je baan doen

Ik vraag mij toch iets af. Als je ergens werkt, dan doe je daar je best, toch? Dan probeer je je functie helemaal naar behoren te vervullen, anders begin je er al niet aan.
Kunnen ze bij de NS/ ProRail niet iemand aannemen (of is dit inmiddels al gebeurd?) die zich er fulltime mee bezighoudt alle kleine dingen waardoor de treinen mogelijk niet kunnen rijden, te verhelpen en op te lossen? Of in ieder geval onderzoek doen naar de mogelijkheden en daarover COMMUNICEREN richting de burgers in Nederland. En dan bedoel ik niet de hamburgers, maar in ieder geval alle treinreizigers.
Kijk; men weet dan dat eraan gewerkt wordt en is ook minder geirriteerd dan de manier waarop ze nu een dag van tevoren alleen wordt gewaarschuwd dat er weleens vertraging zou kunnen ontstaan. Dat is namelijk geen oplossing bieden. Het is een begin, dat geef ik toe. Het is alleen niet de manier waarop IK het aan zou pakken als ik een functie had binnen de NS/ Prorail en de communicatie daar richting het volk in NL zou mijn baan zijn.
Men wil een langetermijnoplossing. Je wilt toch immers niet alleen weten of je morgen je eigen 'baan weer kunt doen', maar of je dat over een week/maad/jaar/kwart eeuw ook nog kunt doen. Vertrouwen in het bedrijf NS/ Prorail, ik zou het dus wel weten...


Maar: ik weet eigenlijk nog helemaal niet welke baan ik wil doen met mijn opleiding. In ieder geval goed nieuws: de master begint volgende week dinsdag en dat betekent dat ik mijn bachelordiploma heb behaald! Nu nog de titel: master in the science of communication en ik ben ook zoekende naar een baan waarin ik het goed wil doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten