Welkom/ Bienvenue/ Bon Bini

Hallo nieuwsgierige lezer.

Ik ben Laura en ik schrijf voor mijn plezier op deze pagina's. Zo blijf je niet alleen geupdate wat betreft mijn vreemde hersenspinsels, maar word je wellicht ook uitgedaagd om na te denken over je eigen.. leven? Reacties altijd welkom.
Groetjes!


vrijdag 18 februari 2011

Klaagmuur

Tijdens het typen van deze blog weet ik niet welke kant de klaagmuur op is. Daarom kijk ik recht vooruit. Mocht iemand het wel weten, let me know, want dan draai ik wat bij.

De Universiteit is weer eens heel streng voor mij. Niet alleen voor mij hoor, voor alle nieuwe Master studenten. We hebben (als ik voor iedereen mag spreken) héél veel te doen gekregen, maar we hebben er zin in! Ik heb er écht zin in. (dit valt nog mee he, qua klagen?)
We lezen ongeveer zestien wetenschappelijke artikelen per week. Deze worden gepresenteerd of bediscussieerd. Volgende week starten we met beide vakken met een onderzoek, waarna we een onderzoeksartikel moeten schrijven. Minstens 6000 woorden. Dit is wel veel. Want daarnaast hebben we ook nog eens tentamens die de kennis van de artikelen toetsen. En in juni begint de maand van de statistiek: fulltime statistieken.. dodelijk!

Noodgedwongen ben ik daarom elke dag 9 uur in de ochtend al in het 'Bushuis'. Dat is bij ons de 'bieb'. Ik irriteer me overigens wel mateloos aan de medestudenten. In een stilteruimte mag je niet praten, je telefoon niet beantwoorden, moet je je laptop geluidloos aan- en uitzetten, mag je niet luidruchtig elke minuut je neus ophalen, mag je niet teveel ritselen, trommelen met je vingers en ik vind ook niet dat je hard mag ademen. Dit laatste voeg ik toe, omdat er vandaag een jongen tegenover me zat te tikken op zijn laptop en bij elke zin en punt hij uitpufte. Zwaar he? Studeren! Iets ervan zeggen kon namelijk niet, want je mag er niet praten... ;) Dus zette ik mijn mp4-speler aan. Heus niet te hard, anders krijg ik zelf klachten van de buren.

De reden voor deze klaagblog is vanwege de vele twitteraars/facebookers die ik volg. Voorheen werden deze media gebruikt om successen te delen, om interessante weetjes te delen en grappige tweets te twitteren. De laatste tijd krijg ik echter veel klaagtweets te lezen: 'ik heb hoofdpijn', 'het is koud', 'ik moet zolang wachten op de bus, trein, tram, metro, vliegtuig, boot', 'ik moet weer werken' en 'ik ben zielig'. Laat ik daar nu HELEMAAL niet op zitten te wachten. Klagen moet worden verboden, op Twitter. Laat men maar lekker klagen... in hun eigen blog. ;-).
Je bent namelijk tot niks verplicht, je hoeft niemand te 'unfollowen' vanwege de hoge irritatiegraad en het verschijnt niet per se op je mobiele telefoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten