Welkom/ Bienvenue/ Bon Bini

Hallo nieuwsgierige lezer.

Ik ben Laura en ik schrijf voor mijn plezier op deze pagina's. Zo blijf je niet alleen geupdate wat betreft mijn vreemde hersenspinsels, maar word je wellicht ook uitgedaagd om na te denken over je eigen.. leven? Reacties altijd welkom.
Groetjes!


dinsdag 23 november 2010

De elfstedentocht

Dat zegt me helemaal niks he? Die elfstedentocht. Ik wist niet eens dan Hulsebosch die had gewonnen in '97. (Oh nee hij was 2e, geen zin om te Googelen hoor, maar wie was er dan 1e?) Zie je: geen idee.
Ik kom uit '88, dus qua leeftijd had ik er de interesse niet naar, maar hier in de buurt leeft dat toch ook helemaal niet? Of is dat alleen zo, omdat die tocht na '97 niet meer is gereden? En als er nu wel een tocht zou worden gereden in '10 of '11, zou hier dan ook de boel 'op z'n kop staan'? Nemen mensen dan vrij om voor de buis te zitten of om daar in de kou te blauwbekken?
Wat je misschien al merkt aan mijn reactie, is dat ik persoonlijk niet sta te springen en te wachten tot er een tocht wordt gereden. Maar dit neemt niet weg dat ik wel van mening ben dat de nummers één en twee van '97 in ieder geval mee zouden moeten kunnen rijden. Ze blijken echter niet ingeloot.
Damn, er is nog een maximaal aantal mensen dat die bloody tocht MAG rijden ook. Wat is daar de reden van? Breekt het ijs als er tien meer meerijden, of 20/100? Of is het organisatorisch niet haalbaar wanneer er meer dan 20.000 (?) mensen meerijden.


Ik weet nog wel dat mijn Friese huisgenootje in Amsterdam ook altijd licht euforisch werd als het weer begon te vriezen, omdat er dan misschien wel 'een tocht gereden kon worden', net zo goed als mijn Brabantse huisgenootje een dol-dware carnavalvierder was. ZO zie ik het dan ook nog eens: ik beschouw dit soort evenementen als regio-gebonden parties.
Nu even met mijn wetenschappelijke bril op:
'Oooooh wat interessant, zo'n tocht. Kan Unox weer fijn sponsoren. En ooooh in hoeverre treden er effecten op bij de werknemers bij Unox bij de sponsoring van zo'n evenement en zijn daar nog verschillen in van mensen uit de omgeving Friesland-Groningen en/of Zuid Holland-Zeeland?'


En nu ga ik weer Harry Potter lezen. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten