Welkom/ Bienvenue/ Bon Bini

Hallo nieuwsgierige lezer.

Ik ben Laura en ik schrijf voor mijn plezier op deze pagina's. Zo blijf je niet alleen geupdate wat betreft mijn vreemde hersenspinsels, maar word je wellicht ook uitgedaagd om na te denken over je eigen.. leven? Reacties altijd welkom.
Groetjes!


donderdag 25 november 2010

Wat moet ik kiezen??

Gisteravond had de uni een Masteravond georganiseerd: een voorlichtingsavond.
De koffie en thee was gratis, dus ik ging samen met Daisy (een vriendin van de studie) even kijken. Ja super saai natuurlijk, maar wel goed dat ik ben gegaan. Want wat blijkt? (is het dom dat ik dit niet wist?:) een Master is een heel eigen opleiding, het hoort niet eens per se bij de bachelor! Natuurlijk, je komt veel basisdingen vanuit de bachelor tegen, maar het is echt een eigen opleiding van een jaar.

Communicatiewetenschappen heeft 4 'tracks', waaronder politieke communicatie en corporate communicatie. De laatste track lijkt mij het leukst. En dat is waar het om gaat, volgens die vrouw die daarover stond te vertellen. Toch kom ik steeds meer studenten tegen die helemaal geen master gaan volgen. Redenen? Geldgebrek, geen keuze kunnen maken voorlopig en eerst willen werken, geen interesse om verder te studeren, reizen. Noem het maar op.
Ik vraag me heel erg af in hoeverre een werkgever kijkt of de sollicitanten een master hebben gevolgd. Maakt het dan eventueel nog uit welke richting? Wordt daarnaar gekeken? Of gaat het alleen om het niveau van opleiding dat daaruit te interpreteren is...
Ik vind het erg lastig. Het voelt alsof ik geen volledige opleiding heb gedaan als ik geen Master heb gevolgd. Maar stiekem wil ik ook reizen, geld verdienen (en uitgeven!!!!) en chillen. Maar dan denk ik: johh, nog één jaartje. Als dat is wat een werkgever wil; prima. Let wel: een tweede master is tegenwoordig niet meer mogelijk, dankzij de vernieuwde regel dat je dan instellingscollegegeld moet betalen. Dus eenmaal gekozen, staat het vast dat het de enige Master is die ik ooit zal doen.

Dat waren mijn hersenspinsels van vandaag. Ik hoor het GRAAG als iemand hier even met mij over wil sparren.  :) Tralalalala!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten