Welkom/ Bienvenue/ Bon Bini

Hallo nieuwsgierige lezer.

Ik ben Laura en ik schrijf voor mijn plezier op deze pagina's. Zo blijf je niet alleen geupdate wat betreft mijn vreemde hersenspinsels, maar word je wellicht ook uitgedaagd om na te denken over je eigen.. leven? Reacties altijd welkom.
Groetjes!


dinsdag 26 april 2011

Feestgekte

De feestgekte is losgebarsten. Men ging spontaan dagjes weg en erop uit met Pasen. Koninginnedag komt er ook weer aan. Oranje weer in de winkels. Je leeft van feest naar feest. De rest gebeurt maar een beetje. School gebeurt, werk gebeurt. Waar of niet? Je zit met je hoofd nog bij de bbq van gisteren deze ochtend. Zo werkt het bij mij nu. Maar bij mij mag dat. Ik zit NOG niet op school, no(c)h op werk. :)

Bloggen is ook wel een feestje. Onderzoek doen vind ik ook een feestje. Ik ben momenteel bezig met een onderzoek waar ik minimaal zestig respondenten bij nodig heb. 60! Dat lijkt niet veel, maar dat is een heeeullleboel. Waarom? Mensen zijn vragenlijst-moe. Ze hebben wel wat beters te doen. Tenzij er iets te winnen valt: dat is gratis, dan doen we het wel. Dat wordt dan ook mijn tactiek bij mijn masterscriptie. Nu.. echter, hoop ik dat zonder prijzen te kunnen behalen. Dat is al een prijs waard, mocht mij dat lukken.

Even weer terug denkende aan de feestgekte. Hier in Sassenheim wordt er wat afgefeest... onder de  kinderen. Die mochten paaseieren zoeken en voetballen in het park. Volwassenen sjokken er maar een beetje achteraan. Die feesten wellicht 's avonds, in de kroeg. Suf he?
Ik vind: er moet meer gefeest worden door volwassenen. Dan zijn er ook meer oppassers nodig, goed voor de economie. Maar bovenal: more happy faces!
Tis lente! De zon wacht niet tot jij klaar bent met werken na 6 uur, dan nog een wasje MOET draaien, eten MOET koken, blabla. Gewoon: nu doen.

Ik vond het een mooie vraag: 'Ik geef jou het eeuwige leven op de voorwaarde dat je die leeft zoals je NU doet. Zou je dat aannemen?'.  Tot nu toe zei iedereen: 'nee'.

Typisch toch? Ga die feestgekte in. Maak er wat van!
Dit was een lenteblog. :)

Voor iedereen die mijn vragenlijst nog niet heeft ingevuld, dit is de link:

https://uvacommscience.qualtrics.com/SE/?SID=SV_aVGgX43Gmvl0YRu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten