Welkom/ Bienvenue/ Bon Bini

Hallo nieuwsgierige lezer.

Ik ben Laura en ik schrijf voor mijn plezier op deze pagina's. Zo blijf je niet alleen geupdate wat betreft mijn vreemde hersenspinsels, maar word je wellicht ook uitgedaagd om na te denken over je eigen.. leven? Reacties altijd welkom.
Groetjes!


woensdag 29 december 2010

Eindejaar 2010; wat mogen jullie verwachten?

Aan het einde van elk jaar overdenken mensen vaak het gehele jaar. We letten daarbij op de nadelen (overgewicht, gebrek aan motivatie, ziekte, ellende) en proberen dit om te zetten in goede voornemens. Want 2011 wordt iedereens jaar. Dat staat vast. Ook mijn jaar. Ik zal jullie eens vertellen wat er van mij te verwachten is. Mijn goede voornemens:
- Op individueel niveau: genieten van het leven. Lekker die studiefinancieringlening voluit zetten en ervan op vakantie gaan/ shoppen/ uit eten gaan.
- Nationaal niveau: een einde maken aan de politieke stank die er heerst momenteel. Gewoon even allemaal lief doen tegen elkaar. 2011 wordt voornamelijk een lief jaar. Ik ben goed begonnen, want ik heb een LIEF!-portomonnee gekocht.
- Globaal niveau: Een middel tegen ziektes ontwikkelen door toeval en dit op de markt brengen met een topmarketingstrategie en daar vervolgens zelf aandelen in nemen, als het heel groot is.

Ik word spontaan gelukkig als ik ernaar kijk. Wat wordt de wereld prachtig. Ik weet ook heus wel dat ik een hoop dingen vergeten ben, die van me verwacht worden. Daar trek ik mij niets van aan, dat zijn verwachtingen van anderen en ik heb besloten om tegen de verwachtingen in te gaan en mijn eigen conclusies te trekken. Ik word daarmee een aparte pagina in een geschiedenisboek, als ik niet verder ga in de kunst, want anders hoor ik gewoon bij die garde. Zo word ik dan weer ontzettend beroemd.

Beroemd zijn lijkt me helemaal niet leuk. Ik kan me nog herinneren dat ik net in deze straat kwam wonen. 2010 was het; in mei. Het zonnetje scheen en ik was happy met alle leuke zomerjurkjes die ik aan kon doen. Toen gingen de mensen in de straat roddelen en dingen verzinnen die via mijn nichtje (de vriendin van de nicht van een jonge bewoonster hier!!) bij mij terecht kwamen. Dat de buurjongen van hierachter mij liefdesbrieven zou sturen. Getsie. Dus daarom heb ik nog een voornemen voor 2011: verhuizen naar een ver ver land en daar mijn scriptie schrijven. Ohh wat een genot. Nu Lars nog even overhalen dat hij ook moet komen, met onze katten. Daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken. :)

Tot volgend jaar! Aju.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten