Welkom/ Bienvenue/ Bon Bini

Hallo nieuwsgierige lezer.

Ik ben Laura en ik schrijf voor mijn plezier op deze pagina's. Zo blijf je niet alleen geupdate wat betreft mijn vreemde hersenspinsels, maar word je wellicht ook uitgedaagd om na te denken over je eigen.. leven? Reacties altijd welkom.
Groetjes!


maandag 13 december 2010

Een ontzettend onschuldig bericht. :)

Ik kan me nog herinneren dat ik aan het begin van dit jaar dacht dat Hyves het wel zou 'redden'. Daarmee dacht ik dat Hyves nog steeds een bruikbaar sociaal medium zou zijn voor organisaties, ook voor mijn doelgroep. van die gedachte ben ik afgestapt, ik geef het eerlijk toe.
Mijn doelgroep is niet meer te bereiken via Hyves. Al mijn leeftijdsgenoten (oke: veel van hen), zijn overgestapt op het internationale Facebook, vanwege de mogelijkheden die het medium biedt om met mensen uit het buitenland te socializen.
Ook ik, met geringe kennissen in het buitenland, heb besloten dat Hyvesprofielpaginamoord plegen noodzakelijk is geworden. Ik had namelijk het gevoel alles dubbel te moeten 'checken' om bij te blijven. Want dat is het enige waarvoor Hyves interessant was: checken of iemand op mijn tweets had gereageerd die binnenkwamen als 'wiewatwaars', terwijl men dat op Facebook ook allang deed. Vermoeiend, besloot ik. Met name omdat de meeste mensen in mijn vriendenlijst van Hyves ook Facebook hadden.
Overbodig dus: Hyves. In ieder geval voor mij.
Mijn vriend van 24 heeft het nog wel, omdat zijn klasgenoten in het MBO het nog wel volop gebruiken. Mijn nichtjes, waarvan er nog veel voortgezet onderwijs volgen, maken ook nog volop gebruik van Hyves. Dus echt openlijk sterven zal Hyves ook niet, gelukkig. Ik vind het een mooi Nederlands 'merk'.

Overigens wil ik wel even mijn zorgen uiten over mijn leven, dat toch wel erg geleid wordt rondom de sociale netwerken: Twitter en Facebook. Nu ook ik mobiel internet heb, is dit een van de meest gebruikte communicatievormen, naast het face-to-face contact. (het verdringt elkaar nog net niet als ik een dag niet naar buiten ga :P). Voorbeeldje: vanmorgen moest ik mij inschrijven voor de master Corporate Communicatie aan de UvA. De website bleek het echter niet te doen. Gevolg: veel van mijn studiegenoten ongerust en ik ook; dus hup: Facebook aan! Drie ongeruste dames, twee uur, drie instellingen en drie ellenlange 1 op 1 gesprekken verder: thank Goddd: via FB erachter gekomen dat er een foutmelding was en de UvA het op ging lossen. Ik had echter van NIETS geweten als Facebook niet bestond en dus ultra-inschrijfstress ervaren. Dus ik ben blij dat ik wel Facebook heb behouden.

Voor degenen die mij missen op Hyves (wat ik me niet voooor kan stellen overigens, maar wellicht wel mijn superinteressante hersenspinsels) volg mij nu op Facebook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten