Welkom/ Bienvenue/ Bon Bini

Hallo nieuwsgierige lezer.

Ik ben Laura en ik schrijf voor mijn plezier op deze pagina's. Zo blijf je niet alleen geupdate wat betreft mijn vreemde hersenspinsels, maar word je wellicht ook uitgedaagd om na te denken over je eigen.. leven? Reacties altijd welkom.
Groetjes!


dinsdag 18 januari 2011

is het al droog??

Weet je dat:
de poppetjes in Rollercoaster Tycoon (een fout computerspel uit de jaren 0) niet in attracties willen als het regent? dan zeggen ze: 'Ik ga niet in attractie 1 terwijl het regent'.
Zo ben ik dus ook. Het regent nu en om te voorkomen dat 1 mijn haar niet meer zit 2 mijn mascara uitloopt en 3 mijn legging doorweekt wordt waardoor ik me moet verkleden voor vanmiddag, ga ik niet naar buiten. Zolang het regent tenminste.
De boodschappen moeten echt NODIG gedaan worden. Daar hadden we van het weekend namelijk al geen zin in (regende het toen?). We hadden afspraken en wilde per se naar IKEA en we hebben dat schoenenkastje gescoord, maar die moest toen nog in elkaar worden gezet. Gevolg: geen boodschappen.
Geen ramp hoor, maar je grijpt zo mis he? Was alles nog maar zoals vroeger. Ik hoefde namelijk nooit mee boodschappen te doen. Af en toe een vergeten dingetje halen bij de melkboer. Ja ja, zo ging dat nog. Ik kan het me nog herinneren: een doffe, donkerbruin hok waarin veel verschillende producten lagen. (onze melkboer was een huis-aan-huis-man voor de oudjes en luiaarden in de buurt). Je moest wel altijd goed opletten of die producten niet over de datum waren.. daar lette hij zelf niet meer op. En die dochter zeker niet. Sufkut.
Maar goed. De melkboer ging over de kop en we moesten naar de 'groten' (supermarkt) om vergeten dingen lastminute te halen. Ik woonde in een afgelegen dorp, dus dat betekende weer: door weer en wind eerst een dik kwartier fietsen voor je er was. Ik ben dat allemaal een beetje vergeten. Gemak staat voorop.
Zéééker toen ik nog in Amsterdam woonde. Met Appie Happie om de hoek van de straat en die zelfs op zondag altijd open was van 8 tot 10 ben ik tot op het bot verwend. Té erg.

Ik checkte net voor het gemak buienradar. Het regent zeker nog tot half 1. Daarna misschien droog. Kijk: dat hadden we vroeger niet.
Geen ideeee waar deze blog naartoe gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten