Welkom/ Bienvenue/ Bon Bini

Hallo nieuwsgierige lezer.

Ik ben Laura en ik schrijf voor mijn plezier op deze pagina's. Zo blijf je niet alleen geupdate wat betreft mijn vreemde hersenspinsels, maar word je wellicht ook uitgedaagd om na te denken over je eigen.. leven? Reacties altijd welkom.
Groetjes!


donderdag 13 januari 2011

Winterdip

De winterdip is voor mij iets wat ik mijn oma weleens hoorde zeggen: 'dat is nu juist de reden dat je opa en ik overwinteren, het komt door het gebrek aan zon. Daar wordt oma niet blij van en mijn gewrichten zeker niet.' Nu komt de winterdip, of beter, januaridip, wel erg dichtbij.
Ik heb er namelijk zelf een beetje last van.
Eerst bedacht ik me elke avond: 'Waarom ben ik nu een beetje chagrijnig?'. Werk verliep (vaak) prima. (vaak) aardige klanten. Thuis alles (vaak) prima. Dan toch aldoor maar het gevoel te hebben dat er niets leuks in het verschiet ligt. De dichtsbijzijnde vakantie... is de zomervakantie.. Maar we gaan niet op vakantie en dat maakt het vooruitzicht niet gek veel beter. Koninginnedag? Dan word ik verwacht op een familiefeest. Lekker ingepland. Dat feestje gaat dus mooi aan mijn neus voorbij. Alhoewel, Koninginnenach heb ik altijd al eens willen proberen. En wat zit er in hemelsnaam tussen kerst en Koninginnedag voor dagen waarin ik sowieso moet partyen? Ja... vroeger zou ik elke vrijdag en zaterdag benutten. Maar daar heb ik helemaal de kracht (en het geld) niet meer voor. Dan maar weer een dvdtje kijken...
Natuurlijk; je moet er ook zelf een feestje van maken. Om mijn frustratie kracht bij te zetten, liet ik al mijn gezichtenboekvrienden meegenieten. En warempel: al twee leuke afspraken. Wedden dat ik daarna alweer ga sippen? Tot de zon zich weer wat vaker laat zien... ik weer lekker ijsjes kan eten met Lars, mijn benen vaker vragen om een scheerbeurt omdat ik écht dat jurkje aan wil met dat mooie weer... etc.
Weten jullie dat ik mij altijd ergerde aan mensen die iets zeurden over het weer? Echt waar! Dan dacht ik altijd: je kunt er toch niets aan veranderen. Of het nu een mooi weertje, een slecht weertje, hondenweer of it's raining cats and dogs is.. who cares? Het gaat om de juiste spullen: paraplu, regenlaarzen, muts, sjaal blablabla. Opeens ben ik nu een vrouw met een winterdip. Misschien heb ik niet alle symptomen? Is het genoeg om heel vaak verveeld te zijn en nergens zin in te hebben en dat vooral in de wintermaanden. He getsieee.. Ik heb ook geen zin meer om een normaal einde aan deze blog te maken! Aju.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten