Welkom/ Bienvenue/ Bon Bini

Hallo nieuwsgierige lezer.

Ik ben Laura en ik schrijf voor mijn plezier op deze pagina's. Zo blijf je niet alleen geupdate wat betreft mijn vreemde hersenspinsels, maar word je wellicht ook uitgedaagd om na te denken over je eigen.. leven? Reacties altijd welkom.
Groetjes!


vrijdag 1 april 2011

Alert op grappen

Heus, op 1 april ben ik extra alert op grappen. Want in een grap stinken, is alsof je toegeeft aan het feit dat je niet oplettend genoeg bent en wellicht wel naïef.
Toch 'trap' ik iedere keer weer in die, vaak opzichtige, grappen. Ik kan mij herinneren dat ik op 1 april moest oppassen op mijn nichtjes toentertijd. Ik was mij die dag totaal niet bewust van het feit dát het de Nationale Grappendag was. Ik ging naar het toilet en zag daar een drol liggen. (achteraf van ontbijtkoek). Ik dacht: een goede oppasser ruimt dit op. Het was een kleine poep, dus ik pak een toiletpapiertje met mijn ene hand, met mijn andere hand knijp ik mijn neus dicht en gooi het WOEP; zo in het toilet. Opgeruimd staat netjes, dacht ik zo. Nog even een doekje eroverheen en klaar!
Mijn nichtje (5 jaar toen) vroeg me hoe het was op de wc. Ik dacht: wat een rare vraag. Ze kon haar lachen bijna niet inhouden en stond op en neer te springen. Ik denk: die moet ook naar de wc.
Schaterend van het lachen: heb je dan geen drol gezien?! Eén  Aprilllllllllll.
Ik denk: niks laten merken. Ik ben erin getrapt. Gelukkig niet letterlijk.

Vandaag ben ik van plan om EXTRA alert te zijn. Mij gebeurt niets.
Vorig jaar geloofde ik nog in een grap van de directeur van mijn stageorganisatie, die stelde dat de ramen aan één kant niet meer open mochten, omdat ze daar een tankstation wilde gaan bouwen. Klinkklare onzin, maar geweldig gebracht. Ik kan een écht goede grap overigens wel waarderen.
Het OV mag even geen grappen maken vandaag. Daar zit ik dan weer niet op te wachten. Bovendien moet mijn tentamencijfer straks ook niet als grap gemaakt worden. Daar is niks grappigs aan.

Kortom: mensen, weer gewaarschuwd. De meest sluwe grappen zullen wellicht me u uitgehaald worden vandaag. Wees dus alert en kom niet achteraf met: niemand heeft mij gewaarschuwd. Leuke grappen zie ik graag terug in de vorm van een reactie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten